Mācāmies citādāk

Ventspils 4.vidusskolā

ES pārvaldības simulācijas spēle

Starpskolu sacensība „Interaktīvu simulācijas spēļu cikls vidusskolēniem par Eiropas Savienības pārvaldību un Latvijas iespējām tajā”.

Šis ir Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā, Eiropas Parlamenta Informācijas biroja un Latvijas Republika Ārlietu ministrijas kopīgs projekts. Projektu organizē Sabiedrisko attiecību aģentūra Prospero

Simulācijas spēles mērķis –  ar aktīvu līdzdalības metodi veicināt Latvijas skolēnu zināšanas par ES institūciju darbību, likumu izstrādi ES, lēmumu pieņemšanas procesiem, starpinstitucionālo sadarbību, valsts interešu aizstāvību un Latvijas lomu un iespējām pārstāvēt savas intereses ES pārvaldības sistēmā. Simulācijas tēma: “Priekšlikums Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvai par digitālās jomas reformēšanu.”

Simulācijas spēles vadīja  TV žurnālists un diskusiju vadītājs Ansis Bogustovs.

Skolēniem bija iespēja piedalīties 2 spēlēs:

1. ES Padomes (mēs) sēdes simulācijā (03.12.2014.),

20141203_134952

2. Eiropas Parlamenta (Ventspils 1. ģimnāzija) plenārsēdes simulācijā (05.12.2014.).

20141205_192636-SMILE

No atsauksmēm:

  • Man ļoti patika. Tēma varbūt varēja būt cita, bet viss bija interesanti un pamācoši. Ieguvu priekšstatu par to, kāda vara ir šiem cilvēkiem, kas ir ES Padomē. (Krista)
  • Man kā cilvēkam, kas neinteresējas par politiku bija interesanti un varētu teikt, ka iegāju azartā. Pati spēle bija jautra un palīdzēja izzināt ES darbības principus. Kā arī ieguldītais darbs atmaksājās ar lielu gandarījumu. (Zane)
  • Esmu cilvēks, kuram patīk izteikt viedokli un argumentēt tā labā, kā arī izvērtēt to, ko domā citi, tāpēc vien man patika spēle. Nepatika veids kā ļāva izteikties un haotiskā diskusijas tēmu maiņa. (Pola)
  • Man ļoti patika, pat brīnos, ka lieta, kas saistīta ar politiku, man iepatikās. Šo pasākumu es ieteiktu daudziem, jo tagad esmu par sevi augstākās domās, jo pasākums ļāva pacelt savu pašvērtējumu. Es vēlētos kaut ko tādu atkārtot. Un tās negulētās naktis bija to vērtas. (Amanda)
  • Man patika šī simulācijas spēle, jo es varēju izteikties – no sākuma domāju, ka neko neteikšu, jo būšu uztraukusies, bet izrādījās uztraukuma nebija nekāda. Ceru, ka vairs nebūs jāsatraucas arī par citām lietām.
  • Man ļoti patika iejusties politiķa lomā, tas bija jautri. Tagad pat prasās turpināt diskusijas. (Rihards)
  • Man ļoti patika un interesēja pasākums. Sākumā domāju savādāk, bet pēc pirmās lekcijas domas mainījās. Patika veidot savus argumentu un uzzināt vairāk par savu valsti. Savādi bija neaizstāvēt Latvijas, bet citas valsts intereses. (Aleksis)

BONUSĀ:

2015. gada 5. janvārī, sākoties Latvijas prezidentūrai, kā pirmais pasākums Latvijas Nacionālajā bibliotēkā notika Eiropas Savienības Padomes neformālās ministru sanāksmes simulācija, kurā ministru un delegātu lomās iejutās gandrīz 60 Latvijas jauniešu. Pasākumā piedalījās arī 5 jaunieši no mūsu skolas.

Mūsējie delegāti (no kreisās):IMG-20150106-WA0004

Aleksis Lurins (12.a) – Rumānijas ministrs

Mārtiņš Lindenbergs (12.c) – Maltas ministra padomnieks

Zane Šteinberga (11.a) – Zviedrijas ministre

Amanda Irbe (11.a) – Igaunijas ministra padomniece

Ginta Girgensone (11.a) – Itālijas ministra padomniece

VIDEO – https://www.youtube.com/watch?v=bMLeBqWRMOA


EUROSCOLA

Eiropas Parlamenta projekts ⇑EUROSCOLA sniedz lielisku un nenovērtējamu iespēju doties uz Eiropas Parlamentu Strasbūrā (Francijā) un kopā ar vidusskolēniem no visām Eiropas Savienības dalībvalstīm piedzīvot klātienē parlamentāro darbu. Lai šo iespēju iegūtu, ir jāpiedalās Eiropas Parlamenta Informācijas biroja konkursā “Jaunatnes vīzija par Eiropas Savienību”. Konkursa darbs ir formulēt skolas komandas priekšlikumus par tēmu, izmantojot gan īsa apraksta, gan foto, gan video, gan plakāta formātu.

Mēs, 24 Ventspils 4. vidusskolas 10., 11, un 12.klašu jaunieši, pieņēmām šo izaicinājumu  un jau kopš septembra pirmajām dienām pēc stundām norit aktīvs darbs pie mūsu vīzijas par Eiropas Savienību. Kā izrādījās, tas nemaz nav tik viegli izdarāms!

Lai nonāktu pie vīzijas, vispirms mums bija jāapzinās, ko mēs zinām par Eiropas Savienību, tās vērtībām un kas  jau ir sasniegts vairākos gadu desmitos. Nonācām pie secinājuma, ka kopīgā darbā jau daudz kas ir paveikts, bet problēmas joprojām ir, pie kam lielai daļai ir mūsdienīga elpa – modernā dzīve nes sev līdzi arī virkni jaunu problēmu. Diskusijas raisījās, kad mēģinājām saprast kāds ir šodienas Eiropas jaunietis, kuram ir it kā tik daudz brīvību un iespēju, bet kas notiek, ja viņš tās neizmanto? Jāapzina bija arī šībrīža Eiropas Savienības prioritātes  un jāsaprot, ko mēs, jaunieši, no Eiropas Savienības sagaidām nākotnē. Protams, ka mēs vēlamies dzīvot kārtīgā, pārtikušā un laimīgā Eiropā!

Bet runājot par nākotni, kas tad man personīgi būtu jādara, lai nākotnes sapņi piepildītos? Pārspriežot šo jautājumu, beidzot nonācām pie savas vīzijas, kuras devīze skan – “TAVS DZĪVESVEIDS IR EIROPAS SAVIENĪBAS NĀKOTNE”. Kā secināja komandas dalībniece Solvita: “brīnišķīga vīzija”, jo tiešām viss sākas ar mums – ko ēdam, ko neēdam, ko domājam, par ko nedomājam, kur ejam, kur neejam, ko runājam, par ko klusējam, ko darām, ko nedarām utt. ietekmē ne tikai mani, bet arī apkārtējos.

Izkristalizējoties vīzijai, sākās darbs arī pie video veidošanas – radās 3 grupas, kur katra aktualizēja vienu būtisku dzīvesveida aspektu un  atveidoja to.

Mūsuprāt, būtiskākie individuālā dzīvesveida aspekti, kas būtu jāievēro un mums visiem kļūtu labāk:

Pirmkārt, joprojām ir aktuāli aicināt cilvēkus uz iecietību pret katru sabiedrības locekli. Pateicoties piešķirtajām brīvībām, daudziem vairs nav jāslēpjas, arī pārvietošanās brīvību rezultātā sabiedrība kļūst raibāka, bet daudzas problēmas šodien rodas no tā, ka mēs negribam pieņemt viens otru.

Otrkārt, mūsuprāt, ir jāaicina cilvēkus pārdomāt, kas mums patiešām ir vajadzīgs un kādos apjomos, jo tieši izšķērdīgs dzīvesveids saasina cīņu par resursiem un neļauj citiem izdzīvot.

Treškārt, jebkurš darbs tiks izdarīts vislabāk, ja to darīs tas, kuram šis darbs sagādā prieku. Tāpēc cilvēkiem īpaši jaunajiem ir nopietnāk jāizdara izvēle attiecībā uz savu nodarbošanos tuvākā vai tālākā nākotnē.

Video šeit.

Pēc intensīvā darba jaunieši gaida konkursa rezultātus, cerībā, ka drīz vien varēs sēsties autobusā un doties šajā lieliskajā braucienā. Katrs skolēns saprot, ka šī ir lieliska iespēja, lai interesantā veidā saprastu, kā Eiropas Parlamentā demokrātiskā ceļā pieņem lēmumus, kas skar visus Eiropas Savienības iedzīvotājus.

euroscola

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s